среда, 23. јануар 2019.


Добродошли на сајт Књижевне академије! Надамо се да ћете уживати у књигама наших аутора. Јављајте се, пишите, предлажите... Ми постојимо због Вас, љубитеља лепе књижевне речи.
vasa.goca@gmail.com

НОВА ИЗДАЊА

КЊИГА 48
,,Приповедање је концизно и језгровито. Тематика је у распону од маште до реалности. Ауторкина перцепција стварности је мрачна, а на првоме месту је разоткривање дубина душе. Човекова природа је огољена до натуралистичког приказа, на моменте. У приповеткама, упркос томе, доминира вера у људе и правду.’’

Драгослав Лукић




КЊИГА 47
,,Ова књига је намењена онима који су одувек желели да вежбају карате али из неког разлога то нису могли. Ова књига је намењена онима који су спремни да сваког јутра одвоје само пола сата времена за вежбање, како би свежи и припремљени дочекали нови дан.’’


Воја Радовановић




КЊИГА 46
,,Kњига СИНKИ ПРИЧЕ на веома интересантан начин покушава да прошири појам кратких прича, које су у последње време постају занимљиве читалачкој публици. Kод Мирјане Хниличке ове приче траже пуну интерактивност са читаоцима, али и на необичан начин, често и превише лирски, необичним сликама и још необичнијим завршецима обећавају да неће проћи незапажено на домаћем читалачком небу…’’


Васа Радовановић, књижевник


КЊИГА 45
,,Роман БАРБАРА обрађује веома актуелну и значајну тему јер говори о трговини људским органима, али списатељица уме да зналачки води своју јунакињу кроз веома занимљиву причу са трилер заплетима трудећи се да их држи у неизвесности од прве до последње странице. Роман одликују и препознатљив Хниличкин књижевни говор, као и необична дескрипција и слике којима боји сурову свакодневицу савремене Србије...’’


Васа Радовановић, књижевник


КЊИГА 44
''МУЉ'' – Срето Петрић, књига поезије

''Управо тај ритам, мелодија и лакоћа са којом их песник ниже појачавају њихову сугестивност и рефлексију. И у оним песмама које су у слободном стиху осећа се та лакоћа, а то нам даје до знања да је Срето рођени песник. Песник који живи своју поезију, дубоко је проживљава те се из сваког стиха осећа и његова душа. Он најискреније схвата своје песничко посвећење и дели себе са читаоцима.’’.

Васа Радовановић, књижевник

КЊИГА 43
''КАД МИР У ДУШИ ЗАПЕВА'' – Ксенија Бабић, књига прича

''Ова књига се може читати и као књижевно дело, јер има лепих поетских радова, као филозофско-духовна есејистичка расправа, али и као приручник за боље разумевање неких недоумица и погледа на хришћанство до којих је ауторка искуствено дошла. Читаоци ће је прихватити сходно сопственој перцепцији уметности и погледа на духовност и филозофију.’’.

Васа Радовановић, књижевник


КЊИГА 42
''ИНДИЈАНАЦ И ОГЛЕДАЛО'' – Ђорђо Васић, књига прича
''Ђорђино приповедање је концизно, прочишћено, бритко и сугестивно. Његове приче треба читати као што је једном приликом о кратким причама написао Давид Албахари, још један мајстор те форме, успостављањем дијалога са текстом, а у исто време и неком врстом имагинарног дијалога са аутором. Једино тако се може доћи до суштине кратке приче...
Приче су неједнаке дужине, чак би већину било и веома тешко сврстати у одређену књижевну форму. Оливера З. Дуњић их је назвала параколумнистичком прозом, а мене лично стилски веома подсећају на мог омиљеног писца Томаса Бернхарда и његове приче и причице из књиге ‘’Имитатор гласова’’.

                                  Васа Радовановић, књижевник

КЊИГА 41
''ПРОЛОГ ЗА ДИМИТРИЈА'' – Душица Ивановић, роман
''Ивановићева раскринкава београдске дечаке из пристојних кућа и одаје мрачну тајну покојне Југославије, представивши нам, преко Димитрија, тај ипак не само београдски, већ генерално југоурбани хесеизиран и заратрустриран југонадмачизам, (не)социјалистички, (не)родољубиви, (не)колективистички свет тек стасалог престоничког Југословена...
„Дечаци из њене улице“ не иду на „браник отаџбине“, већ на што даљи исток, што више ка себи и што дубље у себе, а девојчице постају „свесне другарице“ тако што прате Сунце и, заједно са њим, урањају у запад (а исто је и ако се подигну „и“ и „з“). А Мала Плава? Даница је ту да раскринка, демаскира, демистификује митарење београђанских шипарица у јавном превозу, трансформацију девојке из солидне куће у жену која је сама – солидна кућа. Она хајдегеровска, дубоко повезана са ауторком...''


                                   Оливера З. Дуњић